Henkilövalintoja yhdistyksemme syyskokouksessa

2016 ops syyskokous

Lauantaina 5.11 Oulun Perussuomalaiset Ry kokoontui vuotuiseen syyskokoukseensa Kirkkotorin koulutuskeskukseen. Kokouksessa tehtiin seuraavat henkilövalinnat vuodelle 2017:

Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa edelleen Lare Inkala. Oulun Perussuomalaisten hallitukseen valittiin seuraavaksi kaudeksi: Vaili Jämsä-Uusitalo (varalla Krista Inkala), Seppo Leskinen (varalla Markku Hanhela), Seppo Paakkari (varalla Esa Paloniemi), Jari Pirinen (varalla Mia Pelkonen), Olli Rundgren (varalla Heikki Kopsakangas), Anne Snellman (varalla Arja Suuronen), Juha Vuorio (varalla Raimo Rautiola).

Edellä mainitut hallituksen jäsenet valittiin vastaavasti myös yhdistyksen piirikokousedustajiksi. Muita piirikokousedustajia valittiin lisäksi: Tauno Ikonen (varalla Hannu K. Taskila) ja Veijo Väänänen (varalla Pekka Carlenius). Lisäksi Seppo Hannula valittiin toimimaan puheenjohtaja Lare Inkalan varajäsenenä.

Toiminnantarkastajaksi vallittiin edelleen Veijo Väänänen, varatoiminnantarkastajaksi valittiin Hannu K. Taskila

Oulun Perussuomalaiset teki kokouksessaan seuraavan kannanoton liittyen lasten turvallisuuteen:

Oulun Perussuomalaiset ovat huolissaan lasten turvallisuudesta Oulussa.

Koulukiusaaminen ja myös eri lastenhuollon toimijoiden yhteentoimimattomuus, jättävät mahdollisuuden lasten turvattomuudelle.

Oulussa tulisi jo etukäteen aloittaa uusi käytäntö koulukiusaamistapauksien hoidossa: keinona kiusaustapausten hoidossa, jos päädytään oppilaan siirtämiseen toiseen kouluun, ensisijaisesti kiusaaja siirtyy toiseen kouluun eikä kiusattu.

Tällä annetaan koko yhteisölle oikeanlainen signaali ihmisarvon kunnioittamisesta ja sosiaalisesta kanssakäymisestä. Tämä on kansanedustaja Tiina Elomaan lakialoite lisäyksestä perusopetuslain 6 §:ään, sillä tavallisesti kiusattu on joutunut siirtymään.

Oulussa on tärkeää viimeaikaisten järkyttävien uutistenkin valossa tiivistää yhteistyötä erityisesti opettajien, oppilashuollon, KiVa Koulu-oppilaiden, vanhempien sekä nuorisotyön kesken.

Oulun Perussuomalaisten syyskokouksen 5.11. puheenjohtajana toimi Pohjois-Pohjanmaan piirihallituksen ensimmäinen varapuheenjohtaja Ahti Moilanen Utajärveltä. Kokous esitti kannatuksensa Ahti Moilaselle piirinpuheenjohtajaksi vuodelle 2017.

Lisätietoja:
Lauri Inkala Lare.inkala@nullgmail.com puh. puh: 040 1819319